„Wychowanie powinno – tak w dziedzinie muzycznej, jak i dziedzinie życia emocjonalnego – zająć się rytmami bytu ludzkiego, harmonizować funkcje cielesne z funkcjami myślowymi”
Emil Jaqes – Dalcroze
To myśl przewodnia zajęć rytmicznych.
W ramach pracy z grupą oferujemy:
– umuzykalnienie – wrażliwość słuchowa, która w prosty sposób zabaw przy muzyce aktywuje i rozwija receptor słuchu
– świadomość ciała i koordynacja ruchu – ważna podczas czynności codziennych, kluczowa podczas nauki pisania i czytania, a przyszłości ……… prowadzenia samochodu!
– nauka piosenek – a przez co kształcenie słuchu, pamięci oraz zapewnienie dobrej zabawy
– nauka układów rytmicznych i prostych układów tanecznych – i znów wracamy do rozwijania pamięci, lecz także koncentracji uwagi
– lekcje otwarte dla rodziców – więc sprawdzenie postępów czynionych przez pociechy
– pokazy podczas imprez organizowanych przez szkołę oraz inne placówki